Peugeot RCZ
Poprvé se studie sportovního Peugeotu odvozeného od modelu 308 objevila na frankfurtském autosalonu v roce 2007. Pozitivní ohlasy potenciálních zákazníků produktovým plánovačům nahrály do karet a tak se vývoj kompaktního kupé na bázi řady 308 mohl rozběhnout.
Už v mezičase se díky špionážním snímkům potvrdilo, že se výsledný produkt od výchozího konceptu moc lišit nebude, což nyní dávají zcela jasně oficiální fotografie kupé připraveného pro sériovou výrobu. Již v červenci automobilka potvrdila termín světové premiéry na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a nyní zveřejnila první sadu fotografií, které doplňují i technické údaje.
Tisková zpráva Peugeotu samozřejmě vyzdvihuje design dvoudveřového kupé a upozorňuje na střechu s názvem „double bubble“ nebo dvojici hliníkových oblouků, klenoucích se po stranách dvojice bublin. Suchá čísla odhalují, že RCZ je dlouhý 4287 mm, široký 1845 mm (bez zrcátek) a vysoký 1359 mm. Rozchod kol je vpředu 1580 mm, vzadu 1593 mm a rozvor náprav má 2612 mm.
Interiér kupé má podle tiskových informací evokovat vytříbenost a exkluzivitu. Realita je ovšem taková, že design i řada komponentů palubní desky vychází z hatchbacků řady 308, od které je RCZ odvozen i po technické stránce, přestože se k tomu vypuštěním číselného označení nehlásí.
Prostor pro posádku nabízí uspořádání 2+2. Přední dva cestující mají dostatek prostoru, což by měla dokazovat například vnitřní šířka 1453 mm, zatímco druhá řada sedadel je vyloženě nouzová. Peugeot myslí i na prakticky smýšlející zájemce a zveřejnil objem zavazadlového prostoru, který může být minimálně 321 litrů a po sklopení opěradel druhé řady se zvětší až na 760 litrů.
Paleta pohonných jednotek má při uvedení na trh na jaře roku 2010 obsahovat trojici motorů. Vrcholem a novinou mezi přeplňovanými čtyřválci 1.6 THP bude motor s výkonem 200 koní (147 kW) při 5800 min-1 a točivým momentem 255 Nm při 1700 min-1, resp. 275 Nm s overboostem. V RCZ bude tento motor spolupracovat s manuální šestistupňovou převodovkou. Akceleraci z 0 na 100 km/h pak kupé zvládne za 7,6 s a spotřeba v kombinovaném provozu se má pohybovat okolo hodnoty 7,1 l na 100 km.
Druhý benzinový motor v nabídce je rovněž 1.6 THP, ale s výkonem 156 koní (115 kW) při 5800 min-1 a točivým momentem 240 Nm při 1400 min-1. Tato pohonná jednotka má být k dispozici s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Peugeot u této verze prozatím uvádí jen spotřebu paliva v kombinovaném provozu, která se má pohybovat okolo 6,9 l na 100 km.
Třetím motorem v nabídce bude turbodiesel 2.0 HDi FAP s výkonem 163 koní (120 kW) při 3750 min-1 a točivým momentem 340 Nm při 2000 min-1. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou se spotřeba tohoto agregátu pohybovat okolo 5,4 l nafty na 100 km.
Vedle sériového provedení Peugeotu RCZ se ve Frankfurtu představí i od něj odvozený koncept RCZ Hybrid4. Ten předvede hybridní systém spojující turbodiesel s elektromotorem. Automobilka uvádí, že tento hybridní pohonný systém umožní jízdu jen na elektřinu, maximální výkon až 200 koní (147 kW), pohon všech čtyř a zároveň snížení spotřeby.