Už třetí derivát vycházející z modelové řady 308 se chystá vstoupit na trh. Tentokrát se jedná o karoserii s označením CC, neboli kupé-kabriolet. Tento koncept nabídla francouzská značka jako vůbec první ve třicátých letech 20.století.
Od příchodu novodobého provedení s pevnou skládací střechou (206 CC) se zájem o vozy typu CC neustále zvyšuje a chystaná novinka by měla tento trend ještě více podpořit.
Obdobně jako u předchůdce nabídne 308 CC prostor pro čtyři cestující. Jak název napovídá, základ byl převzat z nového hatchbacku, k němu byla přidána řada novinek a všechno by mělo navazovat na tradici modelu 307 CC.
Známý design
Samotný design kabrioletu je už delší dobu znám. Vzhled vozu je nápaditý a dle mého názoru i velice povedený. Designérům se podařilo vytvořit ničím nerušený celek, který je navíc okořeněn různými prolisy, chromovaným orámováním nebo třeba zadními svítilnami s LED diodami.
Jako povedený můžeme označit i interiér. Běžná sedadla byla nahrazena anatomicky tvarovanými. Do opěrek hlavy byly zabudovány větrací otvory umožňující proudění vzduchu kolem krku cestujících. Sportovní volant a všemožné designové "vychytávky" jsou samozřejmostí. Zkrátka Francouzi jsou v oblasti designu opravdovými mistry a v případě 308 CC to opět potvrdili.
Oproti 307 CC bude pro cestující v interiéru více místa. Novinka má totiž širší rozchod kol a speciálně konstruovaná přední sedadla. Z toho by měli těžit nejvíce cestující na zadních sedadlech. Zle na tom není ani prostor pro zavazadla. V případě kupé bude k dispozici 465 litrů, se staženou střechou 266 l.
Budoucí zákazníci mohou vybírat ze dvou variant interiéru. A to “Sport“ nebo Haute couture“. Na výběr bude látkové nebo celokožené provedení Integral. Interiér se bude moci barvit do černé nebo béžové. Naopak v případě karoserie je pro zájemce připravena bílá, jemně hnědá a klasické barvy jako je kupříkladu červená.
Nebe za 20 sekund
Velmi sledovaná disciplína je u kategorie kabrioletů s pevnou skládací střechou doba, za kterou se odehraje změna karoserie. Zde je nová 308 spíše průměrným hráčem. Transformace trvá 20 sekund a její průběh lze sledovat na barevném displeji.
Pohon budou obstarávat dva motory. Benzinový 1.6 THP (150 k) a dvoulitrový vznětový agregát s označením 2.0 HDi FAP Euro 5 o výkonu 136 koní a pro ekology zajímavými parametry. Obě motorizace přenášejí svojí sílu standardně přes manuální šestistupňovou převodovku. V nabídce nebude chybět ani automatická varianta.
Kabriolet i kupé, to je hlavně potěšení z jízdy. Zdá se, že řidiče bude nový Peugeot těšit přinejmenším dostatečně. Kromě relativně silných motorů bude k dispozici už zmiňovaný větší rozchod kol a navíc ještě snížený profil. To vše , spolu s nápravami, které byly vyvinuty speciálně pro model CC, dává ty nejlepší předpoklady pro kvalitní jízdní vlastnosti.
308 CC má za cíl získat pro nejnovější model 5 hvězdiček v testu EuroNcap. K tomu by měla posloužit vysoce pevná karoserie konstruovaná tak, aby odolala i bočnímu nárazu. V předních sedadlech je zabudován boční airbag pro hrudník a nově také i pro hlavu cestujícího. Při převrácení vozu ochrání pasažéry vystřelovací ochranné oblouky. K jejich aktivaci dochází v případě detekce rizika převrácení vozu.
Airwave: teplo za krkem
U Peugeotu se myslelo i na majitele, kteří si chtějí užívat nebe nad hlavou i během chladnějších dnů. Proto byla instalována inteligentní klimatizace , která přizpůsobí svůj provoz aktuální podobě karoserie. Dalším pomocníkem proti chladnému počasí je síť proti proudění vzduchu a hlavně systém Airwave. Ten prostřednictvím předních opěrek žene teplý vzduch na krk cestujících a poslouží tak jako šála. Pro karoserii kabriolet byly přizpůsobeny i další systémy. Jmenujme například dálkově uzamykatelné schránky uvnitř vozu, centrální ovládání všech čtyř oken nebo JBL Hi-Fi systém, který rovněž rozpoznává konfiguraci vozu a jí se také přizpůsobí.
Pro náročnější zákazníky je navíc ještě připravena nabídka takzvaných WIP doplňků. Zde si mohou zájemci dokoupit audiosystém, hands-free sadu, USB box, navigační systém s 30 GB hard diskem a mnoho dalšího.
Zdá se, že Peugeot prostřednictvím řady 308 bude znamenat pro konkurenci velký problém. A navíc, jak nám bylo sděleno na tiskové konferenci, ani po příchodu 308 CC stále ještě nebude osmičková řada kompletní.