PEUGEOT 607
Před nedávnem jsme měli možnost otestovat nejžádanější verzi Peugeotu 607 - 2,2 HDI (turbodiesel s přímým vstřikováním paliva s výkonem 98 kW a nejvyšším točivým momentem 314 Nm). Dnes vám nabídneme prozměnu test šestsetsedmičky s čtyřválcovým zážehovým motorem, který má jen o málo větší objem než vznětová verze. Základní cena Peugeotu 607 s motorem 2,2 je 1.030.000,- Kč, zatímco 2,2 HDI stojí 1.070.000,- Kč. Celkový jízdní dojem šestsetsedmičky s motorem 2,2 (nejvyšší výkon 116 kW/5650 ot/min a nejvyšší točivý moment 217 Nm/3900 ot/min) je srovnatelný 2,2 HDI, ovšem s tím rozdílem, že zážehový motor do 2000 otáček neprojevuje příliš chuti do života, přestože má proměnné časování ventilů. Naopak v této oblasti otáček se turbodiesely "cítí nejlépe" a platí to i pro 2,2 HDI. Srovnatelné jsou však jízdní výkony. Akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne 2,2 za 9,6 s, zatímco HDI za 10,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je 220 km/h a 205 km/h. Při běžné jízdě tyto rozdíly prakticky nepoznáte. Jsou zde tedy nějaké rozdíly? Samozřejmě. Ty hlavní jsou tři. Prvním je rozdíl v základní ceně, který je 40.000 Kč ve prospěch benzínové verze. Vzhledem k ceně přes milion korun je však tento rozdíl v případném leasingu
vozu
prakticky zanedbatelný. Druhým rozdílem je kultivovanost chodu a odhlučnění. Zatímco HDI je dobře odhlučněn a chod je na turbodiesel kultivovaný, tak 2,2 je výborně odhlučněn a chod motoru je velmi kultivovaný. Jeden příklad za všechny - odhlučnění a minimum vibrací pocházejících od motoru, je na tak nízké úrovni, že jsem se jednou "zapoměl" a měl jsem chvilku, při jízdě na dálnici, zařazen čtvrtou rychlost a přitom jsem myslel, že mám zařazenu pětku. Otáčky motoru v tu chvíli byly na 4000 ot/min, ale v interiéru mě nic kromě otáčkoměru "neupozornilo" na tuto chybu. Hluk motoru v interiéru je poměrně nízký i při maximálních otáčkách.
Třetím rozdílem oproti HDI je spotřeba. Zatímco v testu 607 2,2 HDI nám vyšla průměrná spotřeba 8,2 l/100 km, v případě 2,2 je to o poznání horší. Při běžné jízdě mimo město je spotřeba okolo devíti litrů a při rychlé jízdě na dálnici a ve městě "žíznivost motoru" stoupá až k 13,5 l/100 km. V průměru jsme tedy jezdili okolo 11,5 - 12 l/100 km. Vzhledem k poměrně velké pohotovostní hmotnosti vozu (1455 kg) je tato spotřeba odpovídající, ale vítězem celého srovnání se vcelku jednoznačně stává 2,2 HDI.
Jízdní vlastnosti a odpružení 607 přesně odpovídají určení tohoto vozu. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a nezáludné. Pouze je zpočátku nutno dávat pozor na skutečnou rychlost, protože, vzhledem k výbornému odhlučnění interiéru se rychlost vozu zdá nižší. Odpružení dobře pohlcuje nerovnosti na vozovce a ani větší výmoly na silnici posádka prakticky nepostřehne, kromě mírného "uhnutí" vozu z přímé jízdy. Brzdy jsou dostatečně účinné, bez náznaků slábnutí.
Interiér je kvalitně zpracován, nic nevrže ani při přejetí větších nerovností. Celá přístrojová deska je z "měkkého" plastu, přístroje jsou červeně podsvíceny. Ve středovém panelu je větší display, který informuje řidiče i spolujezdce o datumu, naladěné stanici rádia, vnější teplotě, okamžité i průměrné spotřebě, ale také například o nedovřených dveřích. Přední i zadní sedadla jsou velmi rozměrná, přední všestranně seřiditelná a poskytují posádce maximální komfort. Boční vedení na předních sedadlech je však nevýrazné. Volant i řadící páka padnou dobře do ruky, ale... Volant má příliš velkou tendenci se v zatáčkách vracet do "základní polohy", takže je nutno jej poměrně silně držet. Řazení také příliš neodpovídá ostatním kvalitám tohoto vozu. Jde sice poměrně přesně, ale dosti ztuha. Zajímavou funkcí je automatické sklopení zpětných zrcátek při uzamknutí vozu. Lépe se potom kolem vozu protahuje v úzké garáži nebo na parkovišti.
Prostor na zadních sedadlech je dostatečný, jak v podélném, tak i v příčném směru. Zavazadlový prostor o objemu 601 litrů je dobře přístupný po otevření rozměrného víka (dálkově z klíčku nebo stisknutím "nuly v nápisu 607). Zvětšit je jej samozřejmě možné po sklopení zadních opěradel.
Peugeot 607 2,2 je nejlevnější šestsetsedmičkou na našem trhu a svými parametry v podstatě odpovídá verzi 2,2 HDI. Po testu obou motorových variant mohu doporučit obě, ale sám bych si vybral verzi HDI. Má nižší spotřebu, prakticky stejné odhlučnění a podstatně lepší tah v nízkých otáčkách.
|